Helena – vänlig och vass

Helena von Schantz är verkligen ett föredöme när det gäller att ta hand om en diskussion! Själv är jag lättprovocerad och ramlar lätt ner i sarkasmer – Helena är orubbligt vänlig och resonabel.

Länk till Newsmill om Sabuni

I dagens DN går debatten om studentexamen vidare. Helena försöker driva diskussionen mot frågan om framtiden. Olof Peterssons inlägg handlade mer om historieskrivningen. Kanske går det att dela upp debatten.

Dagens nyheter utmärker sig genom att hitta på en rubrik och sätta den inom citationstecken.

”Vi ska inte damma av den gamla studentexamen”

Min far tog studenten 1948

Min far tog studenten 1948

About Editor

http://tystatankar.wordpress.com Twitter: @tystatankar Webmaster http://etenjournal.com Mail tystatankar( at )gmail.com http://pojkaktigorkester.wordpress.com/
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

13 Responses to Helena – vänlig och vass

  1. Mats, vilken härlig bild. Din far ser så själfull och poetisk ut.
    Tack för dina uppskattande ord. Jag blev glad. Men tycker samtidigt att du är orättvis mot dig själv. Du har artiklar på Newsmill som har fått väldigt många läsare och väldigt många och ruskiga kommentarer och jag har varit väldigt imponerad av hur du har hanterat det. För det ju inte alltid en trevlig diskussion man deltar i. Det tar också väldigt mycket tid att skriva kommentarerna och då känns det inte så kul om de blir lästa som fan läser bibeln.

    Efter ett långt, roligt bröllop och en kort natt var jag inte i form att skriva mycket själv igår. Men idag känns det som om jag rest mig som Fenix ur askan.

    Like

  2. Mats says:

    Tack!
    Jag har lärt mig att vänlighet är det mest effektiva. Just i diskussionen om feminism känns det extra viktigt att hitta en ny ton och bryta upp de låsta positionerna.

    Bröllop! Wow!

    Like

  3. Plura says:

    Mats, tja Helena är vass i sin analys. Själv drivs jag ibland av en optimism kombinerat med en portion ilska när jag skriver. Eller också en förbläss att lägga till rätta när faktafel förekommer. Ibland trampar jag även fel där och Helena eller Morrica är då duktiga att korrigera.

    Här har du mitt blogginlägg i samma ämne om gårdagens debattartikel.
    http://pluraword.blogspot.com/2011/07/skolpolitiker-vinglar-pa-malet.html#comments

    Like

  4. Plura says:

    Och du, har du något liknande stiligt kort på dig från din “studentexamen”?

    Äsch, javisst du och jag har ju aldrig tagit studenten. Mittåt.

    Like

  5. Cizzie Kemle says:

    Helena är fantastisk på många sätt ! Inte bara för att hon är otroligt duktig, och sköter sina debatter föredömligt.
    Som den kommunalpolitiker hon också är , bryr hon sej inte om de andra politikernas diskussioner utan även de mindre diskussionerna och samtalsämnena som finns .

    En “äkta” politiker kunde man kanske säga, men jag tror hon är männska som blev politiker för sin övertygelse, vilket är en stor skillnad, och såna finns det inte så många av 😉

    Vi är glada att hon är “våran” , och bara för att hon länkar till olika debatter så följer jag och säkert många med mej, intresserat era (för mej) ganska svåra blogginlägg, och får en helt annan bild av skolvärlden

    Tackar er allihopa !

    Like

  6. Cizzie Kemle says:

    När vi hittar något bra som Helena , så är det säkrast att lägga beslag på henne , annars gör någon annan det !!! 😉

    Däremot är våra resterande politiker, oavsett block allmänna!!! 😉

    Like

  7. Rörd, glad och generad blev jag över Cizzies kommentarer. Tack fina du. Jag kan tillägga att Cizzies blogg är en mycket uppskattad och frispråkig röst i Valdemarsvik.

    Like

  8. Mats Olsson says:

    Aha – då förstår jag sammanhanget också!

    Like

  9. janlenander says:

    Kanonartikel Helena.

    Like

Leave a comment