Den tyste mentorn

ljung

Vellinge före den stora invandringen (Förstora!)

Jag är mentor för lärarstudenter i Vellinge och Malmö högskola bemödar sig om ett gott förhållande till partnerskolorna. Därför väljer jag att inte kommentera kommunens agerande i flyktingfrågan.

Men jag får nästan sätta mig på fingrarna för att låta bli.

Läs mer:
Bloggat: Jah Hollis, Kent Persson, Alliansfritt, Daniel Scythe, Ola Möller, Martin Moberg, John Johansson, Peter Andersson, Jinge, Esbati, Kildén & Åsman, RödaGöinge
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

About Editor

http://tystatankar.wordpress.com Twitter: @tystatankar Webmaster http://etenjournal.com Mail tystatankar( at )gmail.com http://pojkaktigorkester.wordpress.com/
This entry was posted in Värdegrund and tagged . Bookmark the permalink.

10 Responses to Den tyste mentorn

  1. Anders says:

    Varför blandar du dig om du inte vågar stå för något. Fegt

    Like

  2. Mats says:

    Ibland är det bättre att vara tyst.

    Jag är känd för min feghet.

    P.S. Har du hört talas om talande tystnad?

    Like

  3. Plura says:

    Talande tysthet har alltid eliten ägnat sig åt genom tiderna.

    Like

  4. Mats says:

    Tolkar du det så?

    Även om jag arbetar på en statlig verksamhet har jag svårt att se min tystnad som ett uttryck för maktens arrogans.

    Like

  5. Morrica says:

    Elitens talande tystnad, är den automatiskt synonym med maktens arrogans? Än en gång uppfattar vi saker och ting väldigt olika, Mats.

    Like

  6. Mats says:

    Nej, det behöver väl inte vara samma sak. Men kan vara det.

    I det här fallet är jag orolig för att min dubbla position av Malmöbo och statligt anställd skulle trycka på de kommunala underdogreflexerna som tycks driva vellingepolitikerna. De tycks se sig som en sorts frihetskämpar mot storkommun och stat. En sorts snapphanar på 2000-talet.

    Like

  7. Ähh… jag tycker att du har hittat en bra balans. Du förmedlar faktiskt precis vad du tycker om det här genom ditt urval av bloggar samtidigt som du inte kan få något av dina citat uppkört i ansiktet. Det är bättre att göra så än att välja att inte göra något alls så som många i den situationen skulle gjort. Jag tycker med andra ord att Anders här ovan är onödigt gnällig.

    Like

  8. Znogge says:

    Genom att skriva som du skriver har du redan antytt vad du tycker. Då kan man lika gärna tala i klarspråk tycker i alla fall jag. Annars blir man inte speciellt trovärdig…

    Like

  9. Du lyfter upp – och skapar plats i din blogg – det är inte tyst. A-M

    Like

  10. Mats says:

    När jag åkte var det en lokal händelse. Nu kommer jag hem och ser att det är en riksnyhet och att politikerna har backat. Det trodde jag aldrig!

    Like

Leave a comment