Fototriss – svart och vitt

sv1Jag försöker ta nya bilder och går på skogspromenad. Allt är grönt, grönt och grönt. Jag ser ingen mening med att göra om bilderna till svart-vitt. Det får bli delar av hemmiljön.

Den första bilden föreställer en skulptur från Indien. De som följer bloggen vet att jag ibland skriver om min lille vän – risken finns att det kommer dyka upp en lång vän

På hustaket sitter två ugglor och visar var vinden blåser ifrån. Just nu är den ostlig, hård och kall.

sv3

Hängrännor är en utmaning för husägare. Om du inte rensar regelbundet finns det risk att du får en oväntad gräsmatta i stupröret.

sv2

Fototriss

About Editor

http://tystatankar.wordpress.com Twitter: @tystatankar Webmaster http://etenjournal.com Mail tystatankar( at )gmail.com http://pojkaktigorkester.wordpress.com/
This entry was posted in Foto, Fototriss. Bookmark the permalink.

12 Responses to Fototriss – svart och vitt

  1. Susanne says:

    Hahaha, härliga bilder. Ffa den sista=) Mvh Susanne

    Like

  2. Sladden says:

    Fina bilder. Gillar ugglorna bäst.

    Like

  3. Pialotta says:

    Jo då jag hade en plan idag oxså, men vädret tillät inte det;-) Inte har jag någon ändtarmsbesvär, men många har säkert:-) Det där är säkert inget vidare..
    För att återgå till dina bilder så tar den långe mannen en plats i mitt hjärta:-)

    Like

  4. Hej!

    Ugglorna är något man kan lita på så den bilden gillar jag bäst.

    Må gott, önskar Irene

    Like

  5. Anna says:

    Haha den reklamen är ju fin. jag brukar ha tur och få reklam om framkallningar och fotopapper och sånt där. Tyvärr är det ju inget man kan styra över 😦 Gillar dina ugglor, riktigt fina

    Like

  6. carina says:

    Att rensa hängrännor är ett måste, tyvärr har jag en släng av minnesförlust vad det gäller dem.
    ugglorna har väl kan jag tänka ett dubbelt budskap hemma hos dig.
    En trevlig triss!

    Like

  7. oops, tack för påminnelsen om hängrännorna!!!

    Like

  8. kaxibraxi says:

    Tycker massaien är snygg men tuvan från stupröret är ändå helskön just pga historien.
    http://kaxibraxi.wordpress.com/

    Like

  9. lilalili says:

    Underbara bilder där den indiske skulpturen är ovanligt läcker!
    Din sista bild blir dock min favorit, mest på grund av din berättelse till. Störtskön!!!
    Hoppas du får en skön vecka! Kramis

    Like

  10. Hihi, min favo blir naturligtvis grästuvan. Och du tack skall genas kolla av dem i morrn =)

    Like

  11. @nemonen says:

    Riktigt roliga bilder du bidragit med. Min favorit är den långe figuren.

    Like

  12. Jah Hollis says:

    Fina bilder. Skulpturen verkar vara gjord av en indisk Giacometti. 🙂

    Like

Leave a comment