Fototriss – baksidor

Alla artister vill ha skivkontrakt. Men för en del verkar det vara besvärligt.

När Neil Young spelade in rockabillyskivan Everybodys rocking lär det ha varit med en uttrycklig önskan att göra sig omöjlig på Geffen. Bolaget protesterade och menade att detta är osäljbart och inte den produkt de hade skrivit avtal om.

neil1

Jag tänker att oförutsägbarheten är en del av Neil Youngs storhet, men att detta är en skiva som blott en mor kan älska.

neil2Neil Young lärde sig något om baksidan av att ligga på ett stort bolag.

Geffen lärde sig något om baksidan av att skriva kontrakt med en stor artist.

Jag lämnar ordets symboliska betydelse och väljer att visa två av mina absoluta favoritbaksidor.

neil3

Mer fototriss

About Editor

http://tystatankar.wordpress.com Twitter: @tystatankar Webmaster http://etenjournal.com Mail tystatankar( at )gmail.com http://pojkaktigorkester.wordpress.com/
This entry was posted in media, Musik, Personligt, Politik, Värdegrund. Bookmark the permalink.

12 Responses to Fototriss – baksidor

  1. milla says:

    Jag gillar din sista bild. Den var kul. Roliga färger och mönster =)

    Like

  2. Lasseivomma says:

    Trädockorna var väl väldigt läckra både i färg och form :o)

    Like

  3. annemarie says:

    Jag gillar Neil Young oxå… A-M

    Like

  4. Amanda says:

    Din sista bild på kvinnorna, tycker jag också om. Deras baksida är var och en vackra i fina färger och mönster. /Amanda

    Like

  5. Pialotta says:

    Bilden på damernas baksidor gillar jag.. Niel Young, har aldrig varit min favorit precis.. men visst finns det massor ab baksidor på de gamla LP-skivorna:-)
    Ha de gott

    Like

  6. Ulrica says:

    Neil är ingen favorit direkt men dina sista baksidor är grymma:)

    Like

  7. lilalili says:

    Den sista bilden är min favorit här hos dig! Vilka underbara färger!
    Ha en skön söndag

    Like

  8. Snygga dockor! Påminner om dalahästar…

    Like

  9. roliga dockor på sista bilden. Eller fina egentligen.
    Visst var det många baksidor med artistlivet.

    Like

  10. Artlover says:

    Sista bilden blir en hit härifrån. Den genomsyrar ordet bakdel till trissen.

    Like

  11. Jah Hollis says:

    Geffen inte bara “protesterade”. De stämde NY för att han inte levererade “Neil Young-musik”. Fina bilder för övrigt.

    Like

  12. Majsan says:

    Kikar in på baksidorna..

    Like

Leave a comment