Äntligen – en viktig rapport

HSV:s rapport om hur män ska lockas till skolans och förskolans värld har kommit.

Man ska bli lärare

Läs den och sprid den!

Jag har varit med i referensgruppen och ser fram emot att diskutera innehållet. Allt är inte glasklart och det finns drag av kompromiss över texten.

rock

About Editor

http://tystatankar.wordpress.com Twitter: @tystatankar Webmaster http://etenjournal.com Mail tystatankar( at )gmail.com http://pojkaktigorkester.wordpress.com/
This entry was posted in björklund, Genus, Högskola, HSV, jämställdhet, Lärarutbildning, Malmö, media, Personligt, Politik, studentinflytande, Utbildning, Värdegrund and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to Äntligen – en viktig rapport

  1. Maria says:

    Hej!

    Jag hittade din blogg via sökningar om Indien på google. Älskar flera av dina bilder och längtar så tills jag åker till Indien (om en vecka). Undrar om du vet vad det är för fotolagar som gäller i Indien? Är det jag som fotograf som har äganderätt till fotot? (som det är i Sverige)

    Jag läser en journalistik utbildning och ska skriva och fotografera mycket under min resa. Har du några tips på vad jag kan skriva om, besöka, göra? Kommer tillbringa mest tid i Kerala (tror jag). Eller allmänna tips kankse? Något som jag absolut bör undvika? Vill visa min respekt för befolkningen, inte “kliva någon på tårna”.

    Stort tack för hjälpen!
    Vänliga hälsningar Maria

    Like

  2. Mats says:

    Jag vet inte vad det är för lagar och har nog varit ganska naiv när det gäller att närma mig befolkningen. På marknader och turistorter är det ju ganska vanligt med kameror och folk är vana vid att bli fotograferade – men jag inser det etiska problemet med den form av smygfotografering som jag faktisk ägnar mig åt. (Många av mina bästa bilder är tagen med kameran vi midjan och utfälld sökare) Fisktanterna på marknaderna är ganska tuffa och deras kroppsspråk visar tydligt om du går förlångt.

    Egentligen tycker jag nog att det är rimligt med en öppen fråga till objektet – men jag är rädd att det ska bli förhandling om pengar och då känns det ofta som om ett poserande och en annan genre.

    Intressant fråga och jag rekommenderar Per J Anderssons blogg – han vet allt!

    http://per-j-andersson.blogspot.com

    kul att du gillar mina bilder. I högerspalten ligger tre bildspel och jag kan inte låta bli att titta på dem ibland.

    Jag har bara varit i Goa som är “India light” – men det är absolut tillräckligt exotiskt för mig!

    Om du kommer till Goa så rekommenderar jag Café Roma mellan Calangute och Candolim. Hälsa från mig!

    Like

  3. Maria says:

    Tack för tipsen! Har också smygfotat en del på tidigare resor. Blir faktiskt en hel del bra/intressanta bilder. Och dina blir ju suveräna!
    Lycka till med allt! och tack igen 🙂

    Like

  4. Öpedagogen says:

    Nu har jag länkat detta i min blogg. Du skriver tänkvärt om skolan och dess innehåll – jag återkommer gärna hit 🙂

    Like

  5. Mats says:

    Tack – välkommen!

    Like

Leave a comment