Fototriss – tre vinklar på samma objekt

Veckans tema i Fototriss är tre vinklar på samma motiv.

Jag minns en tid när naturälskande motorvägsdemonstranter förlöjligades som trädkramare. Det var innan global uppvärmning och kris i bilindustri gjorde frågorna rumsrena.

Mina bilder handlar om träd som blivit stenkramare. Alarna vid åmynningen söder om Knäbäckshusen klamrar sig fast vid de stenar som tidigare har gett skydd åt rötterna.

kram1

Från andra sidan

kram2

Från havet på avstånd
kram3

About Editor

http://tystatankar.wordpress.com Twitter: @tystatankar Webmaster http://etenjournal.com Mail tystatankar( at )gmail.com http://pojkaktigorkester.wordpress.com/
This entry was posted in Österlen, Foto, Fototriss, natur, Personligt, Politik. Bookmark the permalink.

19 Responses to Fototriss – tre vinklar på samma objekt

  1. Cissi says:

    Coolt och kallt! Om jag måste välja så gillar jag den första bilden mest.

    Like

  2. eva b says:

    Spännande bilder! Gillar första bilden bäst!

    Like

  3. Marie says:

    Häftiga bilder. 2:an är min favorit.

    Like

  4. Tiptoe says:

    Snygga bilder! Den första är min favvo

    Like

  5. marie roxbro says:

    Häftiga bilder / ha en bra kväll

    Like

  6. Annis says:

    så coola bilder
    väljer bild 1

    Like

  7. paula says:

    vilka coola bilder gillar andra kortet bäst.

    Like

  8. Bokmalen says:

    Vilka läckra bilder!!! Verkligen annorlunda, har inte sett nåt liknande förut… Kramen, Maria

    Like

  9. lilalili says:

    Vilka underbara bilder!!! Säger som Bokmalen…har inte sett något liknande!
    Ha en riktigt skön söndagskväll!
    Kramis

    Like

  10. morsdeka says:

    Det må jag säga är otroligt vackra bilder på det gamla trädet. Vad häftigt. KRAMEN!

    Like

  11. irrhönan says:

    Vilka jättefina bilder.
    Lite rörande faktiskt, med dessa stenkramande träd!

    Like

  12. Hasse says:

    Morrn

    På “ettan” så ser det som markerosionen är jättestark/stor.
    Fina “faktabilder”

    Ha de bra
    Hasse

    Like

  13. Mats says:

    Nog är erosionen stark. Strandlinjen flyttar sig flera meter varje år och Östersjön är grym när det gäller att transportera sand.

    Varje år är stranden lika överraskande!

    Like

  14. Ingalill_S says:

    Härliga bilder, gillar den första bäst 🙂

    Like

  15. princexswe says:

    Det där är vad man kan kalla rötter 😉 Gillar bild nummer två bäst. Eva

    Like

  16. Synne says:

    Så vackra bilder.
    Det är så fint när mans er rötterna som snirklar sig runt alla dessa små stenar.
    Hoppas de klarar av att stå kvar.
    Första bilden är favoriten.
    Kram Synne.

    Like

  17. Ann says:

    Oj vilka bilder. De två översta är verkligen kanon och så gillar jag träd, rötter och stenar.

    Like

  18. Mattias Wirf says:

    Intressant objekt måste jag säga. Saker i naturen ser verkligen olika ut i olika vinklar. Man kan skapa mycket där genom att flytta lite på sig och komponera bilden. En orsak till att det är så kul 🙂

    Like

  19. Jah Hollis says:

    Snygga bilder och jag anade att det var Österlen innan jag läste din text. Stranderosionen är onekligen ett problem som är mycket svårlöst.

    Like

Leave a comment