Fototriss – uppifrån

Jag har aldrig deltagit i fototriss och starten var besvärlig. Temat uppifrån ställde till det och efter att har tittat igenom mina bilder insåg jag att jag är en typisk underifrånfotograf. I bästa fall kanske det handlar om en strävan efter att få objektet att se kraftfullt ut och då går det att beskriva hållningen som ideologisk – kanske.

Nåja, här är tre försök att använda ett uppifrånperspektiv:

Österlen

uppe5

Berlin

upp4

Toscana

uppe6

About Editor

http://tystatankar.wordpress.com Twitter: @tystatankar Webmaster http://etenjournal.com Mail tystatankar( at )gmail.com http://pojkaktigorkester.wordpress.com/
This entry was posted in Foto, Fototriss. Bookmark the permalink.

19 Responses to Fototriss – uppifrån

  1. Jag tittar gärna ned på skorna. A-M

    Like

  2. Syster Eva says:

    Woaw vilka fina foto!!! Svårt att välja en MEN jag måste ju … hrm det får bli nr 1 med den tiggande fågelungen. Den väcker många undringar hos mig! Varför är den inte i boet? Var är fågelmamman?

    Välkommen till fototriss!

    Like

  3. dahlarna says:

    Välkommen till Fototrissande! Otroligt kul! Du kommer att bli “fast” i det som alla vi andra… 😉

    Vilka fina bilder du visar! Min favorit blir den första på fågelungen från Österlen. Häftigt att du lyckades fånga just detta ögonblick. Ha en bra vecka!

    Like

  4. synne says:

    Inget lätt val här nej….
    MEn jag gillar skor så….
    Ha det gott.
    Synne.

    Like

  5. sickan says:

    WOW vad häftiga bilder!

    Bild nummer 1 blir min favorit på direkten.
    Fasen vad häftig den är…………..
    Perfekt knäppt!

    Ha det gott!

    Like

  6. Cissi says:

    Jag gillar skobilden mest.

    Like

  7. MMS says:

    Välkommen till fototrissandet! Gillar skobilden bäst!

    Like

  8. Guldlock says:

    Den hungriga fågelungen blir min favorit. Hoppas inte maten dröjde för länge.

    Like

  9. irrhönan says:

    Fågelungen såg lite grotesk ut…
    Skobilden tyckte jag bättre om! 🙂

    Like

  10. Pialotta says:

    Skofotot var fint.. gillar hur fotot är taget:-)

    Like

  11. Zippo says:

    He,he.
    Bilden med skorna var annorlunda och rolig.
    Blir min favorit.
    Ha de gott.

    /Zippo

    Like

  12. paula says:

    Svårt att välja men dert får blir fågelungen. Hel läcker..

    Like

  13. Jea says:

    Fågelungen & Österlen blev favoriten 🙂

    Like

  14. Jah Hollis says:

    Fina bilder alla tre, även det psykedeliska färgexperimentet nederst. 🙂
    Jag kan inte sätta någon framför någon annan, men jag tycker väldigt synd om fågelungen på den översta.

    Like

  15. Jon says:

    Gillar alla tre men faller för fågelungens utsatthet.

    Like

  16. Hasse says:

    Morrn
    Nytt vrid på bilden med “traktoräggen”
    Kul o bra.

    Ha de bra
    Hasse

    Like

  17. jeanette says:

    Bild nummer ett tycker jag är sjukt häftig, även fast jag har fågelfobi.

    Like

  18. Lilla fågelungen var bra…och rakt uppifrån. Men så hungrig den verkar/Lis

    Like

  19. maria_6909 says:

    Bilden på skorna blir min favorit i din första triss! =) /maria_6909

    Like

Leave a comment