“otur när jag tänker”

TV är underbart. En höjdpunkt i veckan var när den söta flickan i Bonde söker fru diskuterade huruvida Lissabon var en stad eller ett land.
– Jag är inte dum , jag har bara otur när jag tänker!

dice.gifJag trodde det var ett spontant genialt infall men googlade och fick 12 000 träffar. Dessutom fanns det T-shirts till salu med uttrycket.

Sakta går det upp för mig att vi håller på att lämna den moderna tilltron till intellektet som överordnad kraft. Nu gäller det att ha tur.

Det kommer att bli mycket lättare att ge studentrespons när jag slipper ta ansvar för att dåliga prestationer på något sätt är kopplade till personliga egenskaper.
– Tyvärr hade du väldigt mycket otur när du tänkte här. 4000 olycksaliga ord… Tänk som det kan bli!

Frågan är väl om det går att sätta rättvisa betyg i en värld som är  så fylld av orättvisa?

About Editor

http://tystatankar.wordpress.com Twitter: @tystatankar Webmaster http://etenjournal.com Mail tystatankar( at )gmail.com http://pojkaktigorkester.wordpress.com/
This entry was posted in Bedömning, betyg, Högskola, Lärarutbildning, Mobbning, Personligt, Politik, Utbildning. Bookmark the permalink.

4 Responses to “otur när jag tänker”

  1. Tänk så fint det blir när turen vänder…Anne-Marie Körling

    Like

  2. Mats says:

    Den dagen vill vi inte missa!

    Like

  3. Hi hi – jag njuter något år tillbaka i tiden. Såg också att jag kommenterat här tidigare. Jag har sådan otur med mitt minne. Fniss. A-M

    Like

  4. Mats says:

    tack för att du hjälper mig att minnas. Jag hade nog vaga föreställningar om blogg som någon form av dagbok – men det är med stigande förvåning jag läser vad jag själv skrivit.

    Den skonsamma och överraskande glömskan!

    Like

Leave a comment